skip to Main Content
0485.41.58.26 info@kinetrust.be

Ons lichaam bestaat uit 2 soorten spieren. De bewegingsspieren of fasische spieren en de houdingsspieren of tonische spieren. De bewegingspieren moeten kort en krachtig energie leveren en worden getraind door de beweging herhaaldelijk uit te voeren, deze spieren gaan eerder verkorten. De houdingsspieren daarentegen moeten gedurende lange tijd constante energie leveren. Deze diepe spieren worden getraind door de kern van het lichaam (‘core’) stabiel te houden terwijl armen of benen gaan bewegen, deze spieren gaan eerder verzwakken dan verkorten. Core stability is niet enkel van belang voor sporters in het kader van blessurepreventie, iedereen heeft er baat bij om latere rugklachten te voorkomen.

Bij blessurepreventie gaan we naast de core-stability ook op zoek naar spierkrachtonevenwichten, verstoring van de spierlengte of verstoring van de stabiliteit. Wij maken gebruik van een app die Uw dagelijks oefenprogramma weergeeft en de opvolging optimaliseert.

Beste Patiënt,

Naar aanleiding van het Covid19-virus vraag ik U met volgende maatregelen rekening te houden wanneer u naar de praktijk komt. 

- Kom op afgesproken uur. Bent U te vroeg wacht dan in de auto of buiten. De wachtzaal is niet in gebruik zodat patiënten elkaar niet kunnen kruisen. 

- Indien U in het bezit bent van een mondmasker, zet dit dan op.   

- Ontsmet of was U handen bij binnenkomst

- Breng Uw eigen handdoek mee om op de tafel te leggen. 

- Hebt U koorts of luchtwegklachten of heeft iemand in uw gezin deze klachten, bel uw afspraak af totdat U of Uw familielid beter is

Bedankt om hiermee rekening te houden. 

Back To Top